A Projekt bemutatása
Projekt adatok
- Kedvezményezett: DataMagic Pénzügyi Informatikai és Tanácsadó Kft.
- Projekt megnevezése: Training Robot for Improvment of Personal Skills – TRIPS
- Projekt azonosító száma: GINOP_PLUSZ-2.1.1-21-2022-00105
- A projekt megvalósításának kezdete: 2022.04.01.
- A projekt fizikai befejezése: 2025.03.31.
- A támogatás összege: 370 151 017 Ft
A XXI.-ig századra aximomává vált, hogy a versenysport: üzlet. Különösen igaz ez a professzionális csapatsportokra, a labdarúgás mellett a kézilabdára, a jégkorongra és a kosárlabdára. A sport üzletté válásával egyidejűleg felértékelődött az utánpótlás nevelés és a tehetséggondozás, hiszen a nevelő klubok egy-egy sikeres játékos után évekig tarthatnak igényt bevételekre ezért egyre erőteljesebben jelentkeznek a professzionális klubok igényei az utánpótlásban. Az egyéni készségfejlesztés, a játék közbeni készség szintű probléma megoldó képesség egyéni fejlesztése soha nem látott mértékben értékelődött fel az elmúlt években. Mára az elvárás az, hogy az alapvető játékszituációkban már egészen fiatal korban az elvárt reakciókat, megoldásokat alkalmazzák a játékosok, a játékban betöltött különböző posztokra már fiatal korban specializálódnak a játékosok, miközben kiemelt feladat a korhoz, testi fejlettséghez illeszkedő fejlesztés, hiszen ez biztosítja a játékosok rövid és hosszú távú egészségét, a sérülések elleni ellenálló-képesség kialakulását, a professzionális sportolókra nehezedő terhelés sikeres viselését.
A megvalósítani tervezett projekt a professzionális csapatsportokhoz kapcsolódó utánpótlás nevelés modern kihívásaihoz kíván eszközrendszert biztosítani. A kifejleszteni tervezett megoldás alapja elismert edzők és labdarugók által kidolgozott koncepción alakul, amelynek központi eleme az edzőpályákra kihelyezendő, interakciókra képes „Játékos”. A fejlesztés kiindulási pontját jelentő innováció „deszkamodelljét” sikerrel alkalmazták már a hazai utánpótlásban, így körvonalazódik az eszköz köré építhető egyéni készségfejlesztést célzó tréningprogram, amely hatásosnak bizonyult. A kidolgozott koncepció szakmai kipróbálására alkalmas deszkamodell képességei minimálisak, nincsenek meg az interakcióhoz és a célzott felhasználáshoz szükséges képességek, amelyek kialakítása jelen kutatásfejlesztési projekt keretei között történik. A TRIPS eszköz segítségével az egyéni képességfejlesztéshez kapcsolódó feladatok úgy illeszthetők be az egyéni edzésprogramokba, hogy a személyre szabott gyakorlatokat a játékosok az edzők aktív közreműködése nélkül, egyénileg tudják elvégezni és annak eredményét a szenzor adatok és a felvételek alapján az edzői stáb az eddigiekhez képest egyszerűbben és hatékonyabban tudják kiértékelni. A projekt keretei között kialakításra kerülő TRIPS eszköz célja, hogy a pályákon előforduló jellemző játékszituációk kezelését lehessen begyakorolni a segítségével, amely lehetővé teszi, hogy a nevelt játékosok ezen szituációkban elvárt reakciói készség szinten rögzüljenek.

A fejlesztés szorosan illeszkedik a DataMagic Kft elmúlt éveiben a sport digitalizáció területén elért eredményeihez. A DataMagic sport menedzsment rendszere mára egyedülálló sikert ért el a hazai piacon. Ügyfelünk a Magyar Labdarúgó Szövetség és az összes NB1-es futball csapat mellett a hazai professzionális csapatsportok olyan világhírű képviselői, mint Pick Szeged és a Telekom Veszprém kézilabda csapat. A fejlesztési projekt természetesen illeszkedik az eddigi sportdigitalizációs törekvéseinkhez. A kifejlesztendő TRIPS eszköz és a köré szerveződő készségfejlesztési program digitális hátterét a DataMagic továbbfejlesztett rendszere adja. A fejlesztés célja, hogy egy olyan adatközponti megoldás létrehozása, amely a TRIPS köré épülő készségfejlesztési programot az adott játékosról összegyűjthető minden digitális információ szintézisére építse, beleértve az egészségügyi adatokat, a különböző fizikai és pszichológiai felméréseket, vagy akár a játékos iskolai előrehaladását például. Az személyes készségfejlesztés digitális támogatása és az ezzel kapcsolatos döntések adat alapokra helyezése a versenysport üzleti eredményességének és piaci alapú működésének megerősítésében egy fontos lépés. Azzal, hogy a fejlesztést a hazai sport digitalizációs piac zászlóshajója valósítja meg az eredmények gyakorlati hasznosítása közvetlenül biztosított.

A projekt tervezett befejezési dátuma: 2025.05.31
A projekt az Európai Unió támogatásával, a magyar állam társfinanszírozásával valósult meg.